كفش كوهنوردي مردانه

۲۵ بازديد

كفش كوهنوردي مردانه به شرط آن كه يك جفت كفش مناسب كوهنوردي براي فتح قله پوشيده باشيد! كوهنوردي يكي از جذاب‌ترين و محبوب‌ترين ورزش‌ها و همچنين تفريحات به حساب مي‌آيد كه اكثر افراد در روزهاي تعطيل و اوقات فراغت خود تمايل به انجام آن دارند.

دسته‌اي ديگر از افراد نگاهي جدي‌تر به كوهنوردي داشته و آن را به صورت حرفه‌اي دنبال مي‌كنند. فرقي ندارد كه از كوهنوردي چه مي‌خواهيد؛ آن چه كه مهم است پوشيدن بهترين كفش كوهنوردي براي حفظ سلامت پاهاي شماست! برندهاي متعددي همچون سالامون، نورث فيس، كلمبيا و …

در زمينه توليد كفش و تجهيزات كوهنوردي در حال فعاليت هستند كه هر يك از آن‌ها محصولاتي با درجات كيفي متنوع و ويژگي‌هاي مختلف به بازار ارائه مي‌دهند. به طور كلي بايد از كفشي براي كوهنوردي استفاده كنيد كه در قدم اول راحت باشد و به خوبي از پاها پشتيباني كند.

كفش كوهنوردي مردانه

بهترين برند هاي كفش كوهنوردي

  • هامتو

هامتو يكي از قديمي‌ترين و معتبرترين برندهاي توليدكننده تجهيزات سفر در آمريكا بوده كه فعاليت تخصصي خود را در اين حوزه از سال ۱۹۸۵ آغاز كرد. محصولات ارائه شده توسط هامتو از نظر قيمت و كيفيت براي كوهنوردي‌هاي سبك گزينه بسيار مناسبي محسوب مي‌شوند. پيشنهاد ما اين است اگر به دنبال كفشي هستيد كه بتوانيد از آن براي كوهنوردي‌هاي سنگين استفاده كنيد، به دنبال برندهاي ديگري برويد.

  • سالامون

اگر طرفدار كفش‌هاي برند باشيد و به سلامت پاهاي خود اهميت مي‌دهيد، محال است نام برند محبوب سالامون به گوشتان آشنا نباشد! سالامون يك برند فرانسوي بوده كه فعاليت خود را با توليد تيغه‌هاي زير كفش اسكي در يك كارگاه كوچك شروع كرد. كيفيت و همچنين قيمت كفش سالامون در مقايسه با هامتو بالاتر است. امروزه سالامون ضمن توليد و ارائه انواع محصولات ورزشي باكيفيت و به ويژه زمستاني، به يكي از رهبران بزرگ بازار جهاني كفش تبديل شده است. از جمله بهترين كفش كوهنوردي سالامون مي‌توان به كفش كوهنوردي سنگين، كفش تركينگ، كفش پياده روي و… اشاره كرد.

  • نورث فيس

به جرعت ميتوان گفت بهترين كفش هاي كوهنوردي توسط برند نورث فيس توليد ميشود. برند آمريكايي نورث فيس در حوزه توليد كفش، پوشاك و ساير لوازم و تجهيزات كوهنوردي فعاليت مي‌كند. ناگفته نماند كه نام اين برند در حوزه توليد لوازم سفر و كمپينگ نيز بسيار معروف است.

اگر بخواهيم كفش‌هاي كوهنوردي توليد شده توسط نورث فيس را از نظر كيفيت مورد بررسي قرار دهيم بايد بگوئيم كه اين محصولات از كيفيت بالايي برخوردار مي‌باشند؛ چرا كه در ساختار آن‌ها از مواد اوليه مرغوب استفاده شده است. از نظر قيمت، كفش نورث فيس اورجينال به اندازه كفش‌هاي سالامون گران نيست اما در مقايسه با برندي هم‌چون هامتو قيمت بالاتري دارد.

  • كلمبيا

كلمبيا يكي از مشهورترين برندها در حوزه لوازم ورزش، سفر و كمپينگ بوده كه يكي از پرطرفدارترين محصولات آن، انواع كفش كوهنوردي است. كفش كلمبيا نيز هم‌چون كفش كوهنوردي نورث فيس از لحاظ كيفيت درجه بسيار بالايي دارند و از نظر قيمت نيز تقريباً هم‌رده با نورث فيس هستند.

  • 361

برند 361 درجه يكي از فعال‌ترين و پيشرفته‌ترين شركت‌هاي توليدكننده كفش‌هاي كوهنوردي و ورزشي بوده كه فعاليت تخصصي خود را در سال ۲۰۰۳ در كشور چين آغاز كرد. جالب است بدانيد كه شعار اين برند «يك عشق» مي‌باشد. كفش كوهنوردي ارائه شده توسط برند مشهور 361 درجه ضمن برخورداري از ظاهري جذاب و بي‌نظير، از نظر كيفيت نيز با ساير برندهاي معرفي شده رقابت مي‌كند.

  • كاترپيلار

كاترپيلار يكي از شناخته‌شده‌ترين برندهاي توليدكننده كفش كوهنوردي زنانه و مردانه در دنيا بوده كه با ساختار منحصربه‌فرد و قدرتمند خود مي‌تواند از پاهاي شما در مسيرهاي كوهستاني و هواي سرد به نحو احسن محافظت كند. كفش كاترپيلار مردانه مناسب كوهنوردي با داشتن آج در زيره از لغزش فرد در كوه جلوگيري كرده و همچنين با برخورداري از رويه مرغوب فرد را تا چند سال از خريد كفش جديد مردانه بي‌نياز مي‌كند! اگر به سلامت پاهاي خود اهميت مي‌دهيد، خريد كفش كاترپيلار اصل (cat) گزينه بسيار مناسبي براي شما خواهد بود.

  • كريمور

كريمور يك برند انگليسي خوش‌نام و فعال در ز مينه توليد كوله پشتي، تجهيزات ورزشي و پوشاك است. كريمور ارائه‌دهنده انواع مختلف تجهيزاتي است كه براي ماجراجويي در فضاي باز به آن‌ها احتياج پيدا مي‌كنيد! از چكمه‌هاي پياده‌روي، ايمني، كوله پشتي، كيسه خواب و… گرفته تا تجهيزات كمپينگ و بهترين كفش ها كوهنوردي.

  • مرل

يكي از توليدكنندگان جهاني در حوزه كفش كوهنوردي، برند مرل است. مرل در ابتداي فعاليت خود چند مدل چكمه خاص براي يك گروه كوچك علاقمند به ورزش طراحي كرد و در آن سال به عنوان برترين و جديدترين برند توليدكننده كفش براي پياده‌روي شناخته شد. «بازي‌هاي كامپيوتري را رها و ورزش و تفريح در فضاي باز را تجربه كنيد! بپريد، بدويد، راه برويد و مطمئن باشيد كاري كه دوستش داريد را انجام خواهيد داد!» اين شعار جالب مرل به همراه ارائه كفش‌هاي مناسب براي كوهنوردي و ورزش سبب شد تا كفش مرل به يكي معتبر ترين توليد كننده هاي كفش كوهنوردي در دنيا توليد شد

بهترين كفش كوهنوردي چه ويژگي هايي دارد؟

  • وزن مناسب

يكي از مهم‌ترين و اصلي‌ترين فاكتورهاي موثر بر كيفيت كفش‌هاي كوهنوردي، وزن آن مي‌باشد. فرض كنيد به كوه رفته‌ايد و يك مسير طولاني و پر فراز و نشيب را پيش رو داريد. به نظر شما طي كردن چنين مسافتي با كفش‌هاي سنگين امكان‌پذير است؟! پوشيدن كفش‌هايي كه تحت عنوان بهترين كفش كوهنوردي به بازار عرضه مي‌شوند اما از وزن استانداردي برخوردار نيستند تنها موجب آسيب زدن به پاهاي شما خواهند شد؛ از اين رو استاندارد بودن وزن اين كفش‌ها بسيار حائز اهميت است. عموماً وزن هر لنگه از كفش‌هاي كوهنوردي مي‌بايست بين ۳۰۰ الي ۶۰۰ گرم باشد.

  • ضد آب

بهترين كفش كوهنوردي بايد به گونه‌اي طراحي شده باشد كه هيچ آبي در آن نفوذ نكند. ممكن است شرايط آب و هوايي در كوه برفي يا باراني باشد؛ پس بايد كفشي تهيه كنيد كه بتواند از پاهايتان در برابر نفوذ رطوبت و آب و همچنين سرما مراقبت كند.

  • قابليت تنفس

قابليت تنفس‌پذيري يا تهويه هوا از ديگر ويژگي‌هاي بهترين كفش كوهنوردي محسوب مي‌شود. درواقع كفش با برخورداري از اين ويژگي قادر است هوا را به درون و بيرون خود هدايت كند و در استفاده‌هاي طولاني مدت سبب تعريق پا و باقي‌ماندن حرارت اضافي در پا نشود. اين موضوع از بوگرفتگي پا و ايجاد بستري مناسب براي رشد باكتري‌ها و قارچ‌ها جلوگيري خواهد كرد.

  • لايه مياني و بالشتك

لايه مياني و وجود بالشتك‌هاي باكيفيت در اين بخش از كفش نيز در كفش‌هاي كوهنوردي بسيار حائز اهميت خواهد بود. وجود بالشتك و توليد لايه مياني با استفاده از مواد مرغوبي هم‌چون EVA باعث مي‌شود كه هنگام كوهنوردي و طي كردن مسافت‌هاي طولاني دچار خستگي نشويد و بتوانيد از اين ورزش سالم و آب و هواي تميز كوه نهايت لذت را ببريد.

  • كشش زيره

زيره بخش بيروني كفش كوهنوردي بوده كه با سطح زمين در تماس مستقيم خواهد بود. عموماً در فرآيند ساخت كفش‌هاي كوهنوردي از زيره ويبرام، زيره لاستيكي يا رابر و ترمو بهره‌گيري مي‌شود كه هر يك از آن‌ها ويژگي‌هاي مخصوص به خود را دارند.

علاوه بر اين، در برابر سايش نيز مقاومت بسيار بالايي از خود نشان مي‌دهد. زيره لاستيكي يا رابر در برابر شكستگي و سايش نيز بسيار پايدار بوده و همچنين از اصطكاك بالايي برخوردار مي‌باشد. از ويژگي‌هاي زيره ترمو مي‌توان به عايق حرارتي بودن آن اشاره كرد. اين ويژگي در زيره‌هاي ترمو باعث مي‌شود كه فرد بتواند از كفش‌هاي كوهنوردي مجهز به زيره ترمو در فصل تابستان و زمستان به راحتي استفاده كند.

  • كفي

يكي ديگر از مهم‌ترين ويژگي‌هايي كه از بهترين كفش كوهنوردي انتظار مي‌رود داشته باشد، كفي طبي است. طبي بودن كفي اين كفش‌ها باعث مي‌شود كه فرد بتواند در طول صعود احساس راحتي بي‌نظيري در ناحيه پاي خود تجربه كند. علاوه بر اين، وجود كفي طبي سبب پيشگيري از درد كف پا نيز مي‌شود.

  • سيستم بندكشي استاندارد

از ديگر ويژگي‌هاي مهم كفش‌هاي كوهنوردي اورجينال، برخورداري از سيستم بندكشي استاندارد است. بهترين و مناسب‌ترين سيستم بندكشي در اين كفش‌ها، بندكشي حلقوي مي‌باشد. علاوه بر اين، ضد يخ بودن بند كفش نيز مدنظر است.

سخن پاياني

براي اين كه بتوانيم لذت كوهنوردي و بودن در طبيعت را بهتر تجربه كنيم، لازم است كه كفش كوهنوردي مردانه را داشته باشيم! در اين راهنما با بهترين مدل‌ها و برند هاي كفش كوهنوردي كه در اين حوزه فعال هستند آشنا شديم. فراموش نكنيد كه تنها زماني مي‌توان از صعود لذت برد كه خسته نباشيد و پاهايتان ملتهب نباشد و اين زماني امكان‌پذير است كه يك جفت كفش استاندارد كوهنوردي پوشيده باشيد!


"جهت مشاهده جديدترين مدل كفش مردانه كليك كنيد"


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.