اهمیت بهینه سازی(سئو) در دیجیتال مارکتینگ

۳۱ بازديد

اهمیت بهینه سازی(سئو) در دیجیتال مارکتینگ امروز در این مقاله قصد داریم در مورد نقش بهینه سازی وب سایت یا سئو گوگل در بازاریابی اینترنتی

و همانطور کسب و کارها صحبت کنیم پس اگر از جمله علاقمندان به رشد کسب و کار خود در فضای دیجیتال هستید با ما همراه باشید

اهمیت بهینه سازی(سئو) در دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

در ابتدای امر بهتر است در مورد این موضوع صحبت کنیم که اصلا دیجیتال مارکتینگ یا معادل فارسی آن بازاریابی اینترنتی

یعنی چه و چه کاربردی می تواند در کسب و کار و زندگی ما داشته باشد؟

به طور کل تبلیغات و بدست آوردن مشتری نیازمند ساخت کمپین یا در فارسی پویش می باشد

تا شما بتوانید مخاطبینی که به دنبال کسب و کار شما هستند را پیدا کرد

و در اسرع وقت آنها را تبدیل به درامد یا مشتری کنید اما این کمپین سازی چه اهمیتی دارد؟

به طور مثال شما در حوزه لوازم اشپزخانه و اکسسوری منزل فعال هستید

و قصد دارید افزایش فروش را در منزل خود تجربه کنید پس بهترین مشتریان برای شما خانم های خانه دار هستند

اما چطور باید این مشتریان را جذب کرد یا در کجا این مشتریان بیشتر دیده می شوند؟

شاید اگر در عصر قدیم زندگی می کردیم یک راه حل آن دادن یک تبلیغات صوتی در رادیو یا تلوزیون بود

میتوانست باعث تبلیغ محصول ما گردد اما در عصری زندگی میکنیم

که تمام زندگی ما را فضای مجازی در بر گرفته است و اکثر افراد زمان زیادی از خود را در فضای اینترنت سپری می کنند

همین عامل دقیقا می شود یک نکته مثبت برای اینکه ما وارد اصل مطلب شویم

سئو چقدر برای دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

برای یک کسب و کار اینترنتی استفاده از سئو حیاتی است. به‌طور قطع می‌توان گفت اگر کسب و کاری از تمامی کانال‌های بازاریابی استفاده کند

 اما از سئو استفاده نکند، شانسی برای گرفتن سهم در بازاری که در آن فعالیت می‌کند نخواهد داشت. در تمامی بازارهای آنلاین رقبا در حال سرمایه‌گذاری‌های سنگین در حوزه سئو هستند

و اگر شما قرار باشد هزینه‌ای برای آن نکنید هیچ شانسی برای رقابت با رقبای خود نخواهید داشت. در ادامه دلایل اصلی اینکه سئو برای دیجیتال مارکتینگ یک ضرورت محسوب می‌شود را برای شما آورده‌ایم:

  • به طور‌کلی کاربران در اینترنت به سایت‌هایی که در رتبه‌های بالاتر در نتایج گوگل قرار دارند اعتماد بیشتری دارند.
  • استفاده از تکنیک‌های سئو باعث بهبود تجربه کاربری خواهد شد و همین امر موجب افزایش فروش و بازدید سایت خواهد شد.
  • سئو به شما کمک می‌کند تا بیشتر دیده شوید و همین موجب کمک به برندینگ و افزایش تعداد کاربران می‌شود.
  • موفقیت شما با داشتن رتبه‌های بالا در نتایج گوگل تقریباً تضمین خواهد شد به این دلیل که ترافیک بیشتری از رقبای خود جذب می‌کنید.

 

اهمیت بهینه سازی(سئو) در دیجیتال مارکتینگ

نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی

یادش بخیر در قدیم وقتی نیاز به یکسری اطلاعات داشتیم چون تلفن همراهی در دسترس نبود با شماره 3 رقمی 118 تماس گرفته و تقاضا دادن شماره یک خدمات مد نظر خود را از مخابرات می کردیم

و وقتی شما را دریافت می کردیم تماس گرفته و متوجه میشدیم که آن خدماتی که ما به دنبال آن بوده ایم نیست. برای شما پیش نیامده است؟حتما با این مساله برخورد داشته اید

اما امروزه وقتی نیاز به خدماتی داشته باشید در اولین قدم تلفن همراه خود را باز کرده و اینترنت یا دیتای تلفن همراه خود را متصل کرده و در مرورگر موضوع مورد نظر خود را تایپ میکنید

و به سادگی روی لینک صفحه اول در وب سایت گوگل که بصورت پیش فرض باز می گردد کلیک کرده و با آن کسب و کار تماس می گیرید

و به همین سادگی هم شما به مقصد و نیاز خود دست پیدا کرده اید و هم کسب و کار مورد نظر خدمات خود را به شما عرضه کرده است

اگر سئو از بین برود چه اتفاقی می‌افتد؟

برخی افراد برایشان این سؤال ایجاد می‌شود که اگر روزی سئو به‌طور کامل از بین برود چه‌کار باید کرد و کل سرمایه‌گذاری‌های یک کسب و کار در این حوزه از بین خواهد رفت.

در پاسخ به این سؤال باید گفت تا زمانی که موتورهای جستجو وجود دارند و نتایج را به کاربران خود ارائه می‌کنند سئو زنده خواهد بود و هیچ وقت از بین نخواهد رفت.

به‌عنوان مثال گوگل به‌عنوان یک موتور جستجو از فاکتورهای مختلف استفاده می‌کند تا بهترین نتایج را به کاربران خود نمایش دهد و در واقع کاربران خود را راضی نگه دارد.

بنابراین شما به‌عنوان یک سایت می‌توانید همیشه خودتان را با این فاکتورها وفق دهید تا گوگل اهمیت بیشتری به شما بدهد.

درواقع می‌توان گفت خود گوگل نیز از وجود سئو خوشنود و راضی است چراکه سایت‌ها برای بهتر شدن تلاش می‌کنند. از نظر سرعت بارگذاری صفحات گرفته تا محتوای تولیدی آنها به‌طور مرتب درحال بهتر شدن است.

پس چرا گوگل باید از این اتفاق ناراضی باشد؟ پس می‌توان گفت هیچ‌گاه سئو از بین نخواهد رفت. اما این امکان وجود دارد که یک‌سری از تلاش‌ها مثل لینک سازی‌های خارجی و سرمایه‌گذاری‌هایی که در این بخش شده روزی بی‌تأثیر شوند.

 

 

 

 

 

یادگیری بازاریابی دیجیتال امروزه یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که در زمینه‌ی کسب و کارهای آنلاین و حتی فعالیت‌های آفلاین اهمیت دارد. بازاریابی دیجیتال به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌هایی گفته می‌شود که برای تبلیغ و فروش محصولات و خدمات از طریق کانال‌ها و وسایل دیجیتالی مانند وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر وسایل ارتباطی مبتنی بر اینترنت به کار می‌رود. یادگیری بازاریابی دیجیتال به افراد این امکان را می‌دهد تا بتوانند استراتژی‌های ارتباطی و تبلیغاتی خود را بر اساس داده‌ها و آمارهای دقیق تر و بهینه‌تر طراحی کنند و با استفاده از ابزارهای دیجیتالی، مخاطبان خود را به بهترین شکل ممکن جذب و درگیر کنند.

 

برای یادگیری بازاریابی دیجیتال، مهارت‌های گوناگونی نیاز است که شامل مفاهیم اصلی مانند SEO (بهینه‌سازی موتورهای جستجو)، SEM (تبلیغات در موتورهای جستجو)، تبلیغات روی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، مدیریت محتوا، تحلیل داده‌ها و... می‌شود. این مهارت‌ها افراد را قادر می‌سازد تا به طور مؤثر و با کیفیت با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و محتوای مناسب و جذابی را برای آن‌ها ارائه دهند، در نتیجه برند خود را بهبود دهند و فروش‌های خود را افزایش دهند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.