آشنايي با انواع كفش ورزشي و كتوني مردانه

۵۲ بازديد

آشنايي با انواع كفش ورزشي و كتوني مردانه براي فعاليت مختلف ازجمله پياده روي، دويدن و ورزش هاي مختلف مثل بدن سازي، كشتي، فوتبال، بسكتبال و بسياري از ورزش هاي ديگر استفاده مي شود. در اين مقاله سعي داريم تا با انواع كفش ورزشي و تفاوت آن ها آشنا شويم. كفش ورزشي يا كتوني مردانه يكي از انواع كفش است كه داراي وزن كم، زيره نرم و انعطاف پذير است. اين كفش ها باتوجه به نوع ورزش و كاربردي كه دارد متفاوت است.

انواع كفش ورزشي مردانه

  • كفش ورزشي رانينگ

كفش رانينيگ يا كفش مخصوص دويدن يكي از پركاربرترين كفش هاي ورزشي به شمار مي رود. همان طور كه از نامم اين كفش ها مشخص است از آن ها براي دويدن استفاده مي شود. كفش رانينگ از زيره نازكتري نسبت به انواع ديگر كفش هاي ورشي برخوردار است. با اين حال، اين محصول داراي سه لايه مقاوم است كه شوك ناشي از دويدن را به كمترين ميزان (كاهش ۷۰ درصدي)ممكن مي رساند. اين موضوع باعث مي شود تا در حين دويدن فشار كمتري به مفاصل شما وارد شود.

زيره اين كفش ها اغلب از جنس EVA است. اي وي اي وزن پاييني دارد و تا حد امكان مانع از رسيدن فشار به پاها مي شود. در مدل رانينگ علاوه بر اي وي اي از رابر نيز به صورت تكه اي و يا كامل استفاده مي شود. اين قسمت اصطكاك بالايي دارد و مانع از سر خوردن و لغزش پا در حين دويدن مي شود. آستر داخلي اين مدل كفش از جنس پارچه منتخب و تكستايل توليد شده است. اين پارچه از تنفس پذيري بسيار بالا برخودار بوده و مانع از پو گرفتن پاها در داخل كفش مي شود.

آشنايي با انواع كفش ورزشي و كتوني مردانه

  • كفش ورزشي پياده روي

يكي ديگر از انواع كفش ورزشي پركاربرد در مردان كفش پياده روي يا كفش والكينگ است. اين كفش ها به منظور استفاده روزانه، پياده روي و بسياري از كارهاي ديگر استفاده مي شود. اين كفش به دليل ساختار انعطاف پذير و راحتي بالا براي استفاده طولاني مدت بسيار مناسب هستند.

زيره كتوني ها از جنس EVA همراه با رابر توليد شده است. همان طور كه در قسمت بالا گفته شد اي وي اي داراي خاصيت آنتي شوك است و تا ۷۰ درصد فشار را دفع مي كند. رابر نيز از اصطكاك بالاي برخوردار بوده و مانع از لغزش و سر خوردن پاها مي شود. در ادامه به تفاوت كتوني هاي رانينگ و والگينگ خواهيم پرداخت.

  • تفاوت كفش ورزشي رانينگ و پياده روي

اين دو مدل كفش شباهت زيادي به يكديگر دارند. زيره، رويه، آستر داخلي در بسياري از اين مدل كفش شبيه به يكديگر هستند. اما به طور كلي اين دو مدل كفش ورزشي تفاوت هاي زيادي در ساختار كفش با يكديگر دارند. يكي از تفاوت هاي مهم اين دو مدل، در انعطاف پذيري آن هاست.

بسياري از طرح‌هاي كفش رانينگ بيشتر در قوس يا خط مياني انعطاف‌پذير هستند. اما بعضي از طرح‌ها در تمامي قسمت‌هاي اين انعطاف‌پذيري را دارند.كفش پياده روي بايد در قسمت جلويي (پنجه كفش) انعطاف‌پذير باشد، زيرا پياده‌روها بايد با انگشتان پاي خود گام بعدي را شروع كنند. تفاوت در بالشتك ها، اندازه پاشنه و كاربرد نيز از موارد ديگر به شمار مي رود.

  • كفش بسكتبال

اين كفش ها داراي زيره تخت و قطور هستند. ساختار اين كفش ها به گونه اي است كه داراي ساق هستند، وجود ساق در اين كفش ها د تغيير مسيرهاي مكرر، بالا و پايين پريدن و روي زمين آمدن از قوزك پا محافظت مي كند. اين كفش به سه مدل ساق كوتاه، سافق متوسط و ساق بلند تقسيم مي شود. اين كفش ها معمولاً بالاترين ميزان جذب شربه را در ميان كتاني هاي ورزشي دارند.

  • كفش فوتبال

به دليل پرطرفدار بودن ورزش فوتبال بين مردم، كفش فوتبال يكي از پركاربردترين انواع كتوني مردانه در بين مصرف كنندگان به شمار مي رود. اين مدل در زيره خود داراري برجستگي هايي به نام استوك است. وجود استوك در زيره اين كفش ها باعث ايجاد اسصطكاك و در نيتجه عدم سر خوردن بر روي چمن مي شود. به دليل دويدن مداوم فوتباليست اين كفش مي بايست از وزن كمي برخوردار باشد. البته براي استفاده از اين محصول ابتدا بايد مشخص كنيد در چه زميني بازي مي كنيد.

  • كفش تنيس

تنيس نيز يكي از ورزش هايي است كه نياز به حركات سريع به سمت چپ و راست و انعطاف بالا دارد. اين كفش ها داراي زيره هايي پهن و كفي صاف هستند. اين زيره ها به منظور حركت پهلو به پهلو و انتقال ناگهاني وزن كمك مي كند. اين كفش ها بايد داراي پاشنه محكم و رويه انعطاف پذير باشند. زيره اين كفش ها نيز بايد داراي اصطكاك بالا و مناسب براي سالن تنيس باشد تا از ليز خوردن و پيچ خوردن پاي ورزشكار جلوگيري نمايد.

  • كفش شنا يا ورزش هاي آبي

اين كفش كاربرد زيادي در سواحل صخره اي و رودخانه ها دارد. اين مدل از جنس نئوپرن، توري و لاستيك توليد شده اند. اين مدل به سرعت خشك شده و منس براي استخر، ساحل و رودخانه است. پشت اين كفش ها بسته است و از پا در برابر سنگ، كلوخ و… مراقبت مي كند.

  • كفش دوچرخه سواري

دوچرخه سوراي يكي ديگر از ورزش هاي پرطرفدار ديگر است كه نياز به كفش مخصوص دارد. اين كفش ها به دليل تماس مداوم با پدال هاي دوچرخه، داراي كفي سخت هستند. اين كفي باعث آسان شدن انتقال نيرو به پدال ها مي شود. استفاده از اين كفش تا حد زيادي الزامي است چرا كه موجب راحتي كاربر، عدم سوزش پا، درد كفش پا و كاهش خستگي مي شود.

  • كفش باشگاه(بدنسازي)

يكي ديگر از انواع كفش ورزشي، كفش بدنسازي يا كفش باشگاهي است كه همان طور كه از نام آن ها مشخص است براي تمريت در باشگاه بدنسازي مناسب است. اين كفش ها مناسب براي تمرين و نرمش است و به خوبي از كف و ساق پا حفاظت مي كند. اين كفش ها قابليت جذب شوك بالايي دارند و باعث كاهش فشار به ستون فقرات و زانوها مي شوند.

  • كفش گلف

گلف يكي ديگر از ورزش هايي است كه بر روي چمن انجام مي شود. كفش گلف نسبت به مدل هاي ديگر از خاصيت جذب و انعطاف پذيري كمتري برخوردار است. اين مدل كفش مي تواند دراي گل ميخ هاي فلزي، نرم وي با بدون گل ميخ باشد. اين ميخ ها باعث افزايش كشش و پايداري شده و در چمن لغزشي ايجاد نمي كند. اين مدل كفش به دليل آسيبي كه به چمن مي زند فقط براي گلف بازان مجاز است.

  • كفش كوهنوردي

كوهنوردي يك ورزش جذاب در بين بسياري از افراد به شمار مي رود. به دليل سخت بودن و شرايط محيطي كه اين ورزش دارد كفش هاي مخصوص و مقاومي براي اين كار طراحي شده است. به جرات مي توان گفت كفش كوه نوردي يكي از مقاوم ترين، مستحكم ترين و بهترين كفش ها به شمار مي رود. اين مدل اغلب داراي خاصيت ضد آب است و مانع از ورود آب به داخل پا مي شود. اين مدل اكثرا داراي ساق هستند و ساق پا را به طور كامل پوشش مي دهند، اين امر باعث جلوگيري از پيچ خوردن پا در حين عبور از صخره و سنگ مي شود. زيره اين مدل كفش نيز اغلب از جنس ويبرام، رابر، پي يو و تركيبي از اين مخواد توليد مي شود.

  • كفش واليبال

كفش واليبال يكي ديگر از نمونه كفش سالن به شمار مي رود. كفي اين كفش از يك صمع لاستيك مانند توليد شده است كه باعث افزايش كشش مي شود. اين مدل در قسمت زيره داراي يك لايه مياني است كه به منظور حفاطت از كف پا و انگشتان توليد شده است. اين مدل همانند كفش هاي بسكتبال داراي ساق است كه از پيچ خوردن پا در حين تحركات و پرش جلوگيري مي كند.


"راهنماي خريد انواع كفش ورزشي و كتوني مردانه "


 

معرفی فیلم ورزشی؛ بهترین فیلم های ورزشی سینما

 حرکت ورزشی برای لاغری پاها

Moneyball ۲۰۱۱

فیلم ورزشی برد پیت

با اینکه ما هیچ‌وقت نخواهیم فهمید اقتباس استیون سودربرگ Steven Soderbergh از رمان “مانیبال” Moneyball مایکل لوئیس Michael Lewis چطور می‌شد، فیلم اصلی نگاهی دقیق به گروهی از مردان بالغ بود که زندگی‌شان را صرف بازی که چند پسربچه آن را بازی می‌کنند، کرده‌اند. بخش بیسبالی baseball «مانیبال» آن‌طور که باید پرانرژی و عمیق نیست، اما کارگردان بنت میلر Bennett Miller و فیلم‌نامه‌نویسان فیلم استیون زایلیان Steven Zaillian و آرون سورکین Aaron Sorkin به کمک دیالوگ‌ها توانستند این موضوع را جبران کنند و بر تاثیرگذاری فیلم بیفزایند. «مانیبال» به کمک ایفای نقش‌های بی‌نظیرش موفق شد به زیبایی به موضوعاتی مثل بالا رفتن سن، پدر شدن و شکست بپردازد.بهترین فیلم های ورزشی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.