چگونه از كفش چرم مردانه محافظت كنيم؟

۲۶ بازديد

چگونه از كفش چرم مردانه محافظت كنيم؟ كفش‌هاي چرم يكي از انواع كفش‌هاي پرطرفدار و زيبا در بين آقايان هستند. با پوشيدن كفش چرم ظاهري شيك و آراسته خواهيد داشت. قطعا زماني كه كفشي را دوست داريد سعي مي‌كنيد به بهترين نحو از آن نگهداري كنيد.

كفش‌هاي چرم درصورتي كه به درستي نگهداري شوند، تا چندين سال از خريد كفش چرمي جديد بي‌نياز خواهيد بود. دراين مقاله قصد داريم نكات نگهداري از كفش چرم را ارائه دهيم.

چگونه از كفش چرم مردانه محافظت كنيم؟

چگونه از كفش‌هاي چرم نگهداري كنيم؟

نگهداري از كفش‌هاي چرم را مي‌توان به دو بخش محل نگهداري كفش و اقدامات نگهداري تقسيم كرد. گرد وغبار و نور مستقيم آفتاب از عوامل مخرب براي كفش چرم هستند، پس بهتر است كفش‌هاي چرم مردانه  را در جاكفشي‌هاي درب دار قراردهيد، تا از گرد و غبار و آفتاب در امان باشند.

جالب است بدانيد كه همه كفش‌ها را نمي‌توان كنار هم قرار داد مثلا قراردادن كفش چرم در كنار كفش ورني باعث مي‌شود به يكديگر رنگ بدهند. بهتر است كفش‌هاي مجلسي مردانه  و كفش‌هاي روزانه خود را از هم جدا كنيد مزيت اين كار اين است كه خودتان براي برداشتن كفش‌ها راحت تر هستيد و كفش‌هايتان در اثر كمبود جا خراب نمي‌شوند.

به خاطر داشته باشيد زماني كه به منزل مي‌رسيد كفش‌ها را فورا در جاكفشي نگذاريد.

اقدامات نگهداري كفش چرم

  • واكس زدن

يكي از كارهاي مهم براي نگهداري كفش چرم واكس زدن است. بايد به صورت صحيح و با واكس سازگار با كفش چرم انجام شود. بهتر است قبل از واكس زدن ابتدا گرد و غبار كفش را با يك پارچه نم دار پاك كنيد، اين كار باعث مي‌شود گرد و غبار به خورد چرم نرود.

سپس با استفاده از يك واكس برپايه موم كفش را واكس بزنيد. توصيه مي‌شود هفته اي دو الي سه بار كفش چرم را واكس بزنيد و از واكس‌هاي مايع استفاده نكنيد.

يكي ديگر از محصولات پركاربرد، كرم‌هاي تغذيه كننده چرم هستند كه حاوي مواد مغذي هستند و از رنگ چرم محافظت مي‌كنند.

  • تميزكردن داخل كفش

براي از بين بردن بوي داخل كفش از خوشبوكننده و تميزكننده داخل كفش استفاده كنيد.

  • تميز كردن كف كفش

براي تميز كردن كف كفش از فوم و برس تميزكننده استفاده كنيد.

  • محافظت در برابر آلودگي‌ها

در صورتي كه كفش شما با قطرات باران، نوشيدني‌ها، نوشابه يا مايعات ديگر كثيف شد فورا به وسيله يك دستمال آن را تميز كنيد زيرا ممكن است آثار آلودگي‌ها به صورت شوره روي كفش باقي بماند.

يكي از محصولات مفيدي كه مي‌توانيد براي حفاظت از چرم استفاده كنيد ضدآب كننده‌ها هستند كه باعث مي‌شود مايعات به داخل چرم نفوذ نكند و در عين حال چرم همچنان تنفس خود را دارد.

نكات مهم در نگهداري كفش چرم

درصورت خيس شدن كفش چرم در اولين فرصت داخل آن را با روزنامه پر كنيد تا رطوبت جذب روزنامه شود.
كفشهاي چرم را براي خشك شدن كنار بخاري يا روي شوفاژ قرار ندهيد، زيرا باعث خشك شدن و شكنندگي چرم مي‌شود.
بهتر است بعد از واكس زدن كفش چرم از قالب استفاده كنيد. قالب فرم كفش را حفظ مي‌كند و از كج شدن در اثر كبود جا در جاكفشي، ترك خوردگي و… جلوگيري مي‌كند.

استفاده هر روز و مداوم از يك جفت كفش چرم باعث مي‌شود فرم كفش تغيير پيدا كرده و زود خراب شود. بهتر است از دو جفت كفش چرم به صورت همزمان استفاده كنيد.

سخن آخر:

دراين مقاله سعي كرديم به پرسش چگونه از كفش‌هاي چرم نگهداري كنيم، پاسخ دهيم. كفش در ظاهر شما بسيار اثرگذار است. اما لازم نيست كه هزينه‌هاي زيادي را به طور مداوم براي خريد كفش مردانه اختصاص دهيد، با رعايت نكات گفته شده كفش شما سالم مي‌ماند و مي‌توانيد چندين سال از يك كفش استفاده كنيد و كلكسيوني از كفش داشته باشيد.


"جهت مشاهده جديدترين مدلهاي كفش شهرصندل كليك كنيد"


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.