علت کم و زیاد شدن نور تلویزیون ایکس ویژن + نمایندگی مشهد

۲۷ بازديد

علت کم و زیاد شدن نور تلویزیون ایکس ویژن + نمایندگی مشهد، تنظیم روشنایی تلویزیون از دو جهت اهمیت دارد. اولین مورد به سلامتی چشمان شما برمی‌گردد.

چرا که کم و زیاد شدن نور تلویزیون بر بینایی شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین باید برای سلامتی چشمانتان هم که شده تنظیمات مربوط به نور تلویزیون را جدی بگیرید. علاوه بر این شما می‌توانید با تنظیم نور، تصویر را بهتر و شفاف‌تر کنید.

چه پارامترهایی در کیفیت تصویر تلویزیون مؤثر است؟

کیفیت تصویر تلویزیون مهم‌ترین ویژگی تلویزیون است که می‌تواند خریدار را به سمت خرید تلویزیون ایکس ویژن در مشهد با کیفیت سوق دهد. پارامترهایی که در کیفیت تصویر تلویزیون مؤثر هستند عبارت‌اند از:

  • رزولوشن تصویر
  • نسبت کنتراست
  • نوع پنل تلویزیون
  • سرعت انطباق تصویر یا سرعت پاسخ‌دهی
  • تضاد رنگی
  • نور و روشنایی تصویر

علت کم و زیاد شدن نور تلویزیون ایکس ویژن + نمایندگی مشهد

نقش نور تلویزیون در افزایش کیفیت

نور تصویر در کیفیت تصویر تلویزیون تأثیر بسزایی دارد. به‌عنوان مثال برای بهبود کیفیت تصویر، می‌توانید نور پس‌زمینه را کاهش یا افزایش دهید. همچنین، می‌توانید با تغییر کنتراست، کیفیت تصویر را بهبود بخشید.

بنابراین اگر به دنبال تلویزیون با کیفیت تصویر بالا هستید، تنظیم روشنایی تلویزیون را دست‌کم نگیرید.

چگونه نور تصویر را تنظیم کنیم؟

برای تنظیم روشنایی تلویزیون، ابتدا تصویری با نقاط روشن و تاریک را انتخاب کنید. سپس با توجه به آن، میزان روشنایی تصویر را تنظیم کنید. این میزان روشنایی بستگی به نور محیط و رضایت شما از تماشای تصویر دارد.

تنظیم روشنایی تصویر تلویزیون ایکس ویژن

برای تنظیم روشنایی تصویرخرید تلویزیون ایکس ویژن از گزینه‌های مربوط به تصویر در منوی تلویزیون استفاده کنید. برای انجام این کار در اکثر مدل های تلویزیون هوشمند ایکس ویژن مراحل زیر را طی کنید:

  • دکمه Menu یا منو بر روی ریموت کنترل را فشرده و گزینه تنظیمات تصویر را انتخاب کنید.
  • با انتخاب گزینه تنظیمات تصویر امکان دسترسی به عملکردها فراهم می شود. این عملکرد ها دارای گزینه هایی مثل حالت تصویر، نور زمینه و تنظیم خودکار روشنایی خواهد بود.
  • جهت تغییر روشنایی نور پس زمینه با استفاده از دکمه های جهتی روی ریموت کنترل گزینه نور پس زمینه را انتخاب کنید. در این بخش می توانید دامنه نور پس زمینه تصویر را درمحدوده مشخص شده تغییر دهید.
  • میتوانید در بخش تنظیم خودکار روشنایی که معمولا در منوی سایر تنظیمات تلویزیون ایکس ویژن قرار دارد؛ گزینه را فعال کنید. روشن بودن این حالت باعث می شود که روشنایی تصویر به صورت خودکار و با توجه به نوع تصویر در حالت پخش تنظیم گردد.

رفع اشکال کم و زیاد شدن نور تلویزیون

کم نور شدن صفحه تلویزیون می‌تواند به دلایل متفاوت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رخ دهد. از حالت خودکار سنسور تلویزیون گفته تا خرابی پنل تلویزیون، که در همه موارد نیاز است علت اصلی کم و زیاد شدن نور تلویزیون را بررسی کنید.

  • خرابی پنل

به دلیل خراب شدن قطعات تلویزیون مانند پنل دستگاه، ممکن است نور صفحه کم شود. در صورت بروز این مشکل باید تعمیر تلویزیون را به تعمیرکار ماهر بسپارید. یا اگر تلویزیون ایکس ویژن دارید به خدمات و پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن در مشهد مراجعه و نسبت به تکمیل فرم تعمیر کالا اقدام کنید.

  • فعال شدن سنسور تشخیص نور محیط تلویزیون

علت کم و زیاد شدن نور تلویزیون ایکس ویژن + نمایندگی مشهد

سنسور تشخیص نور به‌صورت خودکار باعث تنظیم روشنایی تلویزیون منطبق با محیط می‌شود. برای غیرفعال سازی این قابلیت می‌توانید به منوی تنظیمات تلویزیون مراجعه کنید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی و رفع دلایل کم نور شدن تلویزیون پرداختیم. همچنین درباره تنظیم روشنایی تلویزیون ایکس ویژن بحث کردیم. گفتیم که علل احتمالی کم و زیاد شدن نور تصویر مربوط به منوی تنظیمات تلویزیون است.

البته ممکن است کابل‌ها، قطعات داخلی و تداخلات الکترومغناطیسی هم باعث این مشکل شده باشد. تنظیم صحیح روشنایی تلویزیون، تعمیر قطعات خراب‌شده و بررسی اتصال صحیح به درگاه‌های ارتباطی، از راهکارهای برطرف شدن مشکل کم نور شدن تلویزیون است.

امیدواریم با استفاده از این مطلب، بتوانید مشکل کم و زیاد شدن نور تلویزیون خود را برطرف کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.