تامین کننده تجهیزات ابزار دقیق پتروشیمی

۲۳ بازديد

تامین کننده تجهیزات ابزار دقیق پتروشیمی، تجهیزات ابزار دقیق وسایلی هستند که در تمامی پالایشگاه ها و پتروشیمی ها بطور دائم مورد استفاده قرار می گیرند، این تجهیزات برای کنترل و نظارت به کار می روند. در حقیقت ابزار دقیق به کنترل دما، فشار، سطح مایعات و جریان آنها در بخش های مختلف این صنایع کمک می کنند.

عموما نصب و راه اندازی این ابزار ساده است و علاوه بر اینکه مقرون به صرفه هستند، طول عمر مفید بالایی دارند. در ادامه به بررسی و معرفی کاربرد تجهیزات ابزار دقیق در صنعت نفت می پردازیم که شامل وسایل و ابزاری همچون حسگر، نشانگر، کنترل کننده و ... می باشند.

تامین کننده تجهیزات ابزار دقیق پتروشیمی

ابزار دقیق چیست؟

ابزار دقیق در حقیقت اصطلاحی است که به کلیه وسایلی که برای اندازه گیری متغیر های فیزیکی مانند دما، جریان، سطح، فشار و غیره به کار گرفته می شوند، گفته می شود.

این ابزار ها می توانند مدل های بسیار مختلفی داشته باشند. ابزار های دقیق می توانند بسیار ساده مانند یک دریچه و فرستنده یا بسیار پیچیده مانند آنالیزور ها باشند. به همین دلیل است که ابزار ها بسیار متنوع هستند و هر کدام از آن ها می توانند برای اندازه گیری یک واحد به کار گرفته شوند.

ابزار دقیق در پتروشیمی می تواند به دو دسته وسایل کنترلی و فرستنده ها تقسیم شود. ابزار دقیق کنترلی به وسایلی مانند شیر برقی، شیر ها، قطع کننده های مدار و رله ها گفته می شوند. این دستگاه ها توانایی تغییر پارامتر میدان و ارائه قابلیت های کنترل از راه دور را دارند.

اما فرستنده ها دستگاه هایی هستند که سیگنال آنالوگ را تولید می کنند. فرستنده ها معمولا به شکل سیگنال جریان الکتریکی ۴ تا ۲۰ میلی آمپر عمل می کنند.

اگر چه مدل های بسیار زیادی وجود دارند که می توانند از ولتاژ، فرکانس یا فشار های متفاوت استفاده کنند. از فرستنده ابزار دقیق در پتروشیمی برای کنترل مستقیم ابزار های دیگر می توان استفاده کرد.

همچنین امکان تبدیل آن ها به یک سیستم کنترل توزیع شده، PLC، SCADA یا دیگر کنترل کننده های کامپیوتری وجود دارد.

تجهیزات ابزار دقیق در صنعت پتروشیمی

ابزارهای ورودی: بمنظور رصد و اندازه‌گیری دما، جریان، فشار و سطح سیالات در دستگاه‌هایی اعم از لوله‌های انتقال سیال بکار می‌رود.

ابزارهای خروجی: این نوع از ابزار دقیق در صنعت نفت بمنظور بررسی و اعلام هشدار در مواقع ضروری بکار گرفته می‌شوند. سه عضو اصلی ابزار دقیق در صنعت نفت و سایر صنایع، سنسورها، «ترانسدیوسرها» (Transducers) و «ترانسمیترها» (Transmitters) هستند.

سنسورها: خواص فیزیکی مایعات، جامدات و گازها را اندازه‌گیری می‌کنند. در صنعت نفت و گاز، از سنسورها به منظور سنجش پیوسته انتشار گازها و مانیتورینگ آن‌ها استفاده می‌شود.

ترانسدیوسرها: تغییرات دما، فشار،‌ جریان و سطح سیالات را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کنند که توسط ترانسمیترها دریافت می‌شوند.

ترانسمیترها:‌ به عنوان رابطی بین سنسورها و سایر تجهیزات ابزار دقیق همچون سنسورهای سطح سیال، جریان‌سنج (فلومتر) و سنسورهای فشار عمل می‌کنند. این تجهیزات، وظیفه ارسال سیگنال دیجیتال به سیستم اصلی کنترل را دارند.

تامین کننده تجهیزات ابزار دقیق پتروشیمی

اهمیت استفاده از تجهیزات ابزار دقیق در پتروشیمی

حفظ ایمنی در پالایشگاه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تامین تجهیزات ابزار دقیق در پتروشیمی به معنای تامین امنیت آن است.

زیرا اکثر موادی که در پتروشی و صنایع نفت و گاز به کار می روند قابلیت اشتعال دارند، سمی هستند و ممکن است در اثر کوچک ترین بی احتیاطی سبب بروز حوادث ناگوار شوند.

بنابراین اولین اهمیت استفاده از ابزار دقیق در زمینه تامین امنیت مجموعه است. مزیت دیگر استفاده از این ابزار کمک به کنترل دقیق و عملکرد بهتر دستگاه هاست که نتیجه آن، خروجی با کیفیت فرایندهای جاری در پتروشیمی است.

نتیجه گیری

صنعت پتروشیمی وابستگی بسیار زیادی به ابزار دقیق دارد. همان طور که گفتیم ابزار دقیق به وسایلی گفته می شود که برای اندازه گیری متغیر های مختلف فیزیکی مانند جریان، دما، فشار و غیره به کار گرفته می شوند.

به دلیل زیاد بودن متغیر ها فیزیکی ابزار ها نیز مدل های بسیار مختلفی دارند. به همین دلیل ما برای آشنایی بیشتر شما با ابزار دقیق در پتروشیمی درمورد مدل های مختلف آن و کاربرد های آن ها توضیح دادیم.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.