اهميت جنس رويه كفش هاي ورزشي

۲۶ بازديد

اهميت جنس رويه كفش هاي ورزشي، معيارهاي شما براي خريد كفش ورزشي مناسب چيست؟ وزن كفش؟ جنس كفش؟ رنگ كفش؟ در نهايت چه عواملي باعث مي شود كه پاي خودتان را در يك كفش كنيد و آن را انتخاب كنيد؟

عوامل زيادي در انتخاب و خريد كفش ورزشي نقش دارند كه قسمت عمده آن به سليقه فرد بستگي دارد. عده اي رنگ روشن را نمي پسندند هرچند جنس كفش بهترين و ايده آل ترين باشند يا عده اي ديگر جنس برايشان مهم است و در انتخاب رنگ وسواس به خرج نمي دهند.

افرادي كفش را دست مي گيرند و سبك، سنگين مي كنند و در نهايت آن را انتخاب مي كنند. اما مهمترين قسمت كفش كه در بسياري از انتخاب ها فقط طرحش ديده مي شود تا جنسش رويه كفش است.

اهميت رويه كفش

دوام، وزن، قدرت تهويه كفش تا حدود زيادي به قسمت رويه كفش بستگي دارد. بيشترين وقت براي طراحي كفش نيز مختص قسمت رويه مي باشد.

در كفش هاي ورزشي كه چند دهه پيش توليد مي شد فقط از لاستيك براي قسمت رويه استفاده مي شد. با پيشرفت علم و تكنولوژي كارشناسان توليد كفش هاي ورزشي به اين امر پي بردند كه لاستيك ماده اوليه مناسبي براي قسمت رويه كفش نمي باشد.

لاستيك حالت خشك و بدون روحي دارد كه باعث خستگي در قسمت روي پا مي شود و قدرت تهويه و انعطاف‌پذيري را از كفش مي گيرد.از همين رو مواد متعددي براي قسمت رويه كفش پيشنهاد و به كار برده شد.

موادي كه بيشتر بر طبق سه اصل وزن سبك، دوام و انعطاف‌پذيري بالا و قدرت تهويه بالا انتخاب و به كار برده شدند. در ادامه اين مقاله به بررسي موادي كه در قسمت رويه كفش هاي ورزشي استفاده مي شوند خواهيم پرداخت.

چرم اصل ، اصلي ترين فاكتور خريد كفش هاي ورزشي

از قديم الايام مردم با شنيدن جنس چرم براي خريد يك محصول همچون خريد كفش بيشتر ترغيب مي شدند.

بازار دستفروشان با فرياد زدن اسم جنس چرم اصل، بيشتر داغ مي شد.

مردم راه هايي را براي اصل بودن يا نبودن چرم امتحان مي كردند يكي فندك زير چرم مي گذاشت

و ديگري تلاش مي كرد با معيارهاي حرفه اي تري اصل يا غير اصل بودن چرم را تشخيص دهد.

در صنعت توليد كفش هاي ورزشي به ويژه كفش هاي سالني چرم نقش اصلي را در ساخت قسمت رويه كفش دارد

و اولين انتخاب براي خريد كفش سالني انتخاب اين مدل از كفش ها مي باشد.

اما براي تشخيص اصل بودن چرم رويه هيچ گاه از روش هاي سنتي استفاده نكنيد چرا كه ممكن است

علاوه بر چرم ماده اي ديگر در ساخت رويه كفش به كاربرده شده باشد.

چرم طبيعي دوام بالايي دارد از طرفي نسبت به افزايش درجه حرارت بسيار مقاوم است اما با رطوبت قدرت واكنش پذيري بالايي دارد.

چرم جير از قسمت داخلي پوست به دست مي آيد و حالت پرز پرز دارد و در برابر كشيدگي مقاومت بالايي از خود نشان مي دهد به همين دليل خريد كفش ورزشي از جنس چرم مي تواند انتخاب ايده آلي باشد.

اگر در ساخت چرم مصنوعي از متريال و مواد با كيفيت استفاده شود دوام بسيار بالايي دارد.

چرم مصنوعي برعكس چرم طبيعي بو ندارد و همچنين ميل تركيبي زيادي با رطوبت ندارد.

دوام بالايي دارد و وزن نهايي آن از چرم طبيعي كمتر مي باشد.

منسوجات و پارچه تا چه حد براي رويه كفش مفيد هستند؟

اكثر افراد بر اين باورند كه از پارچه و نخ فقط در صنعت پوشاك استفاده مي شود.اما از پارچه در رويه كفش هاي ورزشي نيز استفاده مي شود.

منسوجات يا نخ شامل بافتني و غير بافتني است.

منسوجات بافتني شامل تار و پود مي شود كه با دستگاه هاي ويژه بافته مي شود.

نخ از گياهان يا حيوانات و يا مواد مصنوعي شامل نايلون و پلي استر و.... به دست مي آيد. در ساخت كفش هاي پياده روي بيشتر از مواد مصنوعي استفاده مي شود.

اهميت جنس رويه كفش هاي ورزشي

رويه كفش هايي كه از منسوجات و پارچه ساخته مي شود معمولا علاوه بر دوام بالا، وزن سبك و قدرت تهويه بالايي نيز دارند كه خريد كفش پياده روي با اين نوع رويه يكي از بهترين گزينه ها مي باشد.

يكي از ايده آل ترين مواد براي قسمت رويه كفش هاي ورزشي مخصوصا انتخاب و خريد كفش پياده روي محسوب مي شود.

ديگر موادي كه در ساخت رويه كفش ها نقش دارند:

علاوه بر چرم طبيعي و مصنوعي كه از مشهورترين مواد در ساخت رويه كفش ها هستند از مواد ديگري نيز در ساخت رويه استفاده مي شود.

طيف وسيعي از مواد هستند كه در توليد رويه كفش هاي ورزشي استفاده مي شوند كه بررسي تخصصي آن ها در قالب اين مقاله نمي گنجد.

پلاستيك، مش، مواد مصنوعي،الياف مصنوعي، مواد نساجي و... مي توانند مواد ايده آلي براي رويه كفش باشند.پس جنس رويه يكي از اصلي ترين فاكتورها

در خريد كفش ورزشي مورد نظر شماست در حالي كه در اكثر موارد به آن توجه نمي شود. تشخيص جنس رويه علاوه بر دانش نياز به مشورت با ديگران و تجربيات شخصي دارد.

سخن آخر:

با افزايش متعدد مراكز توليدي كفش هاي هاي كپي امروزه به بدون داشتن دانش و تجربيات شخصي شايد به سختي بتوان جنس رويه اصلي از غير اصلي را تشخيص داد.

ما در مجموعه شهرصندل سعي بر اين داريم كه هم دانش به روز شما را در زمينه خريد كفش پياده روي و ورزشي بالا ببريم و هم تجربيات شخصي خودمان را با شما در ميان بگذاريم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.