معرفي انواع صندل تابستانه زنانه و مردانه

۲۵ بازديد

معرفي انواع صندل تابستانه زنانه و مردانه با حال و هواي بهارو تابستان، اندك اندك آماده ورود به فصل گرما مي‌شويم. در كنار استايل، و اكسسوري تابستانه، كفش با صندل جايگزين مي‌شود. صندل براي استايل نيمه رسمي، اسپرت و پياده روي قابل پوشش است. صندل جلوه گر زيبايي پا چه در استايل مردانه و چه زنانه مي‌شود .

معرفي انواع صندل تابستانه زنانه و مردانه

آشنايي با تاريخچه صندل

صندل نوعي پاپوش سبك كه معمولا داراي بند پشت و مچ پا بوده و در مناطق گرمسير پركاربرد است. در يونان، مصر، آمريكا و ژاپن حدود 10 هزار سال پيش با شاخه، برگ و چوب براي شكار اولين صندل‌ها درست شد. ماهي گيران نيز به دليل خروج آسان آب از صندل استفاده مي‌كردند. صندل‌هاي اوليه به رنگ سياه و قهوه‌اي بودند.

صندل‌هاي ترند 2022

در سال 1401 يا 2022، دوباره بعد از چند سال قرنطينه و كرونا، صندل‌ها در مدل‌هاي مختلفي اعم از بند دار، Plat form، گلاديتور و متاليك، كنفي و اسپرت از ترند‌هاي سال شدند كه در ادامه ويژگي اين صندل‌ها بررسي خواهد شد.

صندل‌هاي Platform

‌ پلت فرم نوعي صندل است كه ارتفاع زيادي به صورت لژ دارد. برند‌هاي لاكژري Versace ورساچه و بالنسياگا Balenciaga از پيشگامان طراحي اين صندل هستند. عروس خانواده بكام، Nicola Peltz نيكولا پلتز نيز در استايل خود از اين مدل صندل براي لباس عروس استفاده كرد. اين صندل براي استايل رسمي، اسپرت و حتي آوانگارد مناسب است.

صندل گلاديتوري متاليك

صندل‌هاي چرمي گلادياتوري با بندها‌ي متعدد كه در 2 مدل، به دور مچ پا يا زانو بسته مي‌شوند با رنگ‌هاي Metallic، از ترندها‌ي امسال هستند. اين صندل براي پاهاي كشيده مناسب است و با لباس‌هاي تابستاني استايل چشم نوازي مي‌شود.


"معرفي انواع صندل زنانه و مردانه"


صندل كنفي

صندل كنفي به رنگ‌هاي خنثي و كرم، استايل بوهو Boho و ساحلي را يادآوري مي‌‌كند.

صندل ورزشي و اسپرت

Stella Mac Carty استلا مك كارتني و برند Chloe با طراحي‌هاي زيبا و در عين حال راحت خود صندل‌هاي ورزشي را بار ديگر ترند كردند.

معرفي انواع صندل زنانه

تا اين جا با صندل‌هاي زنانه و ترندي آشنا شديد. حال به معرفي انواع صندل به صورت كلي مي‌پردازيم. صندل‌هاي زنانه در انواع تخت، پاشنه دار، بند دار، لژدار، جلو باز و بسته موجود است.

• صندل تخت

از راحت ترين و پركاربرد ترين صندل‎هاي موجود براي استايل نيمه رسمي، كژوال و فعاليت روزمره صندل‌هاي تخت هستند.

صندل جلو باز و بسته

اين دو مدل صندل نيز از مدل‌هاي قابل دسترس و راحت محسوب مي‌شوند كه مدل جلو بسته پا را از ضربه حفاظت مي‌كند. صندل جلو باز براي ساحل، پياده روي و گردش‌هاي كوتاه مناسب است.

صندل لژدار

صندل لژ دار براي استايل نيمه رسمي در عين زيبايي راحتي را با خود به همراه دارد. در تابستان با انواع مدل‌هاي كنفي، رنگي و ... قابل ست كردن است.

معرفي انواع صندل مردانه

صندل همان طور كه پيش‌تر بيان شد، در ابتدا براي شكار و ماهي گيري توسط مردان طراحي و پوشيده شد. سپس زنان به دليل راحتي از آن استفاده كردند. صندل مردانه نسبت به صندل زنانه تنوع كمتري دارد و به 2 نوع بي بند و بند دار تقسيم مي‌ گردد.

• صندل بي بند

صندل بي بند با كيفيت مطلوب و قيمت مناسب به راحتي قابل دسترس بوده و براي نواحي گرم مثل جنوب كاربردي است. اين صندل شبيه دمپايي است و به همين دليل شايد از اين كليشه كه صندل تنها به عنوان پاپوش زنانه طلقي مي‌شود، بكاهد.

نكات مهم در خريد و انتخاب صندل

خريد صندل به دليل تنوع بالا آن در رنگ، طرح، جنس و مدل امري دشوار است. پس از معرفي انواع صندل و شناخت آن حال، با رعايت نكات زير صندل مناسب خود را انتخاب كنيد.

معرفي انواع صندل تابستانه زنانه و مردانه

 

• جنس صندل
جنس صندل اغلب در 2 نوع پلاستيكي و چرمي در بازار موجود هست. مدل چرمي، چه مصنوعي و چه طبيعي، ضد‌ لغزش و تعريق بوده و بادوام است.

• توجه به بودجه
پيش از خريد، بودجه خود، نوع صندل و كاربرد آن مشخص كنيد تا بهترين صندل را با توجه معرفي انواع صندل در اين مقاله تهيه كنيد.

• سايز مناسب
انتخاب سايز مناسب صندل به طوري كه نه گشاد و نه تنگ باشد و كاملا اندازه Fit باشد؛ مهم‌ترين تكته در هنگام خريد است. حتما صندل را چندين بار امتحان كنيد تا از سايز آن مطمئن شويد.

• چگونگي بسته شدن بند‌هاي صندل
صندل با انواع مدل و بند‌هاي چسبي، روباني و زيپي موجود است كه با توجه به فيزيك و اندام هر فرد بايد انتخاب گردد. به طور مثال، افراد ديابتي بايد صندل با بند‌هاي قابل تنظيم تهيه كنند تا از فشار و زخم شدن پا جلوگيري شود.

• زيره و قوس صندل
معرفي انواع صندل تابستانه زنانه و مردانه همان طور كه ذكر شد چرم، انتخاب صحيحي براي صندل است؛ چه بسا كه زيره آن هم از همين جنس باشد. زيره با انعطاف بالا و در عين حال مستحكم در برابر ضربه و قوس صندل در حد متعادل بين 3 تا 5 سانت سلامت پا را تضمين مي‌كند.


"جهت مشاهده انواع صندل زنانه كليك كنيد"


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.