بهترين نوع كفش مردانه براي افراد مسن

۲۷ بازديد

بهترين نوع كفش مردانه براي افراد مسن، تعدادي از سالمندان تنها به دليل انتخاب كفش نامناسب و پوشيدن كفش‌هاي بي‌ثبات و لغزان دچار زمين خوردگي مي‌شوند

بعضي از كفش هاي ورزشي مردانه نيز با وجود ظاهري زيبا و قيمت گران به دليل داشتن كف لغزنده و صاف ريسك زمين خوردگي و آسيب ديدن در سالمندان را افزايش ميدهد كه گاهي اوقات ميتواند جبران ناپذير باشد

اما پيشگيري و جلوگيري از اين اتفاقات مي‌تواند به سادگي انتخاب كفش مناسب مردانه و تعويض كفش آنها باشد. همچنين قدم زدن با پاي برهنه يا با جوراب در حياط منزل افزايش ريسك زمين خوردن را به دنبال خواهد داشت.

بنابراين بهتر است سالمندان از راه رفتن با پاي برهنه روي سطوح سراميكي يا پاركت اجتناب كنند.

بهترين نوع كفش مردانه براي افراد مسن


براي خريد انواع كفش راحتي مردانه كليك  كنيد


خريد كفش براي سالمندان با بيماري‌ و شرايط خاص

موارد فوق، براي شرايط عادي افراد در زمان كهولت سن در نظر گرفته شده است، اما در صورت وجود هر گونه شرايط خاص يا بيماري، بهتر است در انتخاب كفش، نظر پزشك متخصص را بجوييد. وجود انحراف در پا، ممكن است نياز به خريد كفش خاص مردانه را ايجاد كند. افراد ديابتي به نوع كفش سازگار با شرايط خود نياز دارند.

كفش نامناسب موجب بروز ناراحتي و بيماري‌هاي مختلفي مي‌شود و در صورت وجود اين بيماري‌ها، نياز به خريد كفش طبي يا هر نوع كفش خاص ديگر مي‌شود اما با توجه به شرايط افراد مسن، بهتر است به ميزان بيشتري به شرايط كفش سالمند خود، توجه كنيد.
بسياري از افراد مسن، علاقه‌ اي به استفاده از كفش ندارد و بيشتر دوست دارند تا با دمپايي، جابه‌جا شوند. عوارض استفاده از پوشش نامناسب تنها متوجه پا نيست و افتادن به دليل استفاده از پوشاكي مانند دمپايي نه تنها پا، بلكه جان فرد مسن را تهديد مي‌كند. از دست دادن بينايي تا حملات قلبي، از عوارض افتادن به دليل عدم استفاده از كفش مناسب سالمندان است.

راهنماي خريد كفش مناسب سالمندان

ناتواني يا كم‌تواني سالمندان و افراد پا به سن گذشته در راه رفتن و حركت كردن، شرايط خاصي را براي آن‌ها به وجود مي‌آورد به طوري كه امكان خريد هر نوع كفش براي آن‌ها ميسر نيست.

كفش مناسب سالمندان بايد شرايط ايمن و راحت براي تحرك اين افراد را فراهم كند از اين رو اگر قصد خريد كفش مخصوص افراد پير و سالمند را داريد، وبلاگ اخبار و مقالات كيف و كفش نيازكو، پيشنهاد مي‌كند تا با ويژگي‌هاي كفش مناسب اين افراد، آشنا شويد.

 

 

انواع كفش مناسب سالمندان

فعاليت و حركت يكي از كليدهاي سالم ماندن است و سن اصلا اهميت ندارد. كفش مناسب براي سالمندان، آن‌ها را در مسير حفظ سلامت جسمي و لذت بردن از زندگي در ميان شلوغي‌هاي روزمره پيش مي‌برد. در اينجا چهار نوع كفش برتر وجود دارد كه هر سالمند بايد آن‌ها را داشته باشد.

كفش پياده روي سالمندان

پياده‌روي يكي از ساده ترين فعاليت‌هاي بدني است كه تقريباً همه بدون توجه به سطح آمادگي جسماني خود مي‌توانند در آن شركت كنند. يك كفش پياده‌روي مردانه خوب مي‌تواند تفاوت زيادي را بين لذت بردن از پياده‌روي و يا برگشت به خانه با درد پا ايجاد كند.

كفش پياده‌روي براي افراد سالخورده بايد داراي يك كفي لاستيك بدون لغزش باشد. كفشي سبك و راحت كه روي پا كاملا ايمن باشد و خيلي محكم نباشد. كفش‌هايي با بندهاي قابل تنظيم بهترين تناسب (از جهت محكم يا گشادي كفش) را فراهم مي‌كند.

 

كفش مناسب سالمندان براي تابستان و تفريح افراد مسن
ممكن است سالمندان يك روز كه در ساحل يا كنار رودخانه با صندل‌هاي خود قدم مي‌زنند يك‌دفعه پخش زمين شوند. آن‌ها مجبور نيستند كفش‌هاي كاملاً جلوبسته را در روز گرم تابستان بپوشند اما لازم است به اصول ايمني كفش مناسب پايبند باشند.

بهترين نوع كفش مردانه براي افراد مسن

نكات كارشناسي در مورد خريد كفش مناسب سالمندان

در هنگام خريد كفش هميشه ابتدا روي ايمني و راحتي توجه كنيد. سپس ظاهر و رنگ‌هايي را كه دوست داريد پيدا كنيد. در اينجا هفت نكته وجود دارد كه مي‌تواند در يافتن و خريد  بهترين كفش مردانه براي افراد سالخورده به شما كمك كند.

  • كفش با سايز مناسب خريد كنيد.

پاهاي ما با افزايش سن تغيير مي‌كند. پاها مي‌توانند صاف‌تر و پهن‌تر شوند و در نتيجه سايز كفش تغيير كند. قبل از خريد كفش‌هاي جديد، سايز پاي شخص مسن را به‌ صورت حرفه‌اي اندازه بگيريد.

  • بعدازظهر بخريد.

پاهاي ما در طول روز تغيير شكل و اندازه مي‌دهند. زمان ايده‌آل براي پيدا كردن بهترين كفش مناسب سالمندان در اواخر بعدازظهر است. پاها به طور معمول در نيمه بعدازظهر متورم و بزرگ‌تر هستند.

  • جوراب‌هاي خود را همراه داشته باشيد.

جوراب پا و كفي، نوع كفش را تغيير مي‌دهند. براي اطمينان از اينكه كفش‌هاي جديد خيلي تنگ نيستند، مطمئن شويد كه آن‌ها را به روشي كه معمولاً قرار است پوشيده شوند امتحان مي­‌كنيد.

به عنوان مثال، اگر پدر شما هر روز يك جفت جوراب پشمي در خانه مي‌پوشد، بايد هنگام خريد كفش نيز آن را بپوشد.

  •  هر دو كفش را امتحان كنيد.

بيشتر افراد يك پا دارند كه كمي بزرگ‌تر از پاي ديگر است. از اين ‌رو توصيه مي‌شود از فروشگاه‌هاي مطمئن و داراي استاندارد خريد كنيد. كفشي كه كمي بزرگ‌‌تر از پا باشد از كفش خيلي تنگ ايمن ‌تر است.

  •  كمي قدم بزنيد.

زماني كه كفش‌هاي جديد را پوشيده‌ايد در فروشگاه كمي قدم بزنيد. كفش در هنگام حركت بايد راحت باشد. اگر با كفش در فروشگاه احساس راحتي نداشته باشيد، ارزش خريد ندارند.

بهترين نوع كفش مردانه براي افراد مسن

سخن آخر

كفش مناسب ترس از تحرك را از سالمندان دور مي‌كند و سالمندان مي‌توانند با خيال راحت از فعاليت‌هاي خود لذت ببرند. در اين مقاله خطراتي كه معمولا سالمندان در دهه‌هاي ۷۰ به بعد تجربه مي‌كنند را بررسي كرديم.

برخي بي‌تحركي را درماني براي خطراتي نظير سقوط مي‌دانند، اما اين‌گونه نيست. با بررسي اهميت كفش مناسب سالمندان و نكات مهم در انتخاب كفش طبي افراد مسن مي‌توان لذت را به آن‌ها بازگرداند.


جهت مشاهده جديدترين مدلهاي كفش شهرصندل كليك كنيد


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.