معرفي انواع كفش چرم مردانه

۲۵ بازديد

معرفي انواع كفش چرم مردانه يكي از اصلي‌ترين بخش‌هاي استايل آقايان به حساب مي‌آيد كه با طراحي خاص و منحصر به فرد، زيبايي خاصي به تيپ مورد نظر شما مي‌بخشد. ما در اين مقاله قصد داريم به معرفي مدل‌هاي پرفروش كفش چرم مردانه بپردازيم. پس اگر قصد خريد كفش‌هاي چرم مردانه را در سر داريد، با ما همراه باشيد.

كفش مردانه

با اينكه كفش مردانه جزو غير قابل حذفي از استايل يك آقا است، ولي متاسفانه مطالب زيادي در خصوص معرفي مدل‌ها و انواع گوناگون كفش منتشر نمي‌شود. در حالي كه شما مي‌توانيد به تنهايي با انتخاب درست يك كفش چرم مردانه، تمام استايل خود را تغيير دهيد.

تاريخچه كفش چرم

از گذشته دور تا به امروز انسان‌ها از چرم براي كاربردهاي بسياري استفاده مي‌كردند. ولي يكي از رايج‌ترين آن‌ها پاپوش يا همان كفش بوده است. هدف اصلي استفاده از پاپوش‌هاي چرمي، محافظت از پاها و ايمني هنگام راه رفتن بوده است. امروزه نيز اين هدف ادامه دارد، ولي طراحي‌ها و سبك و سياق كفش‌هاي چرم با توجه به صنعت مد تغييرات فراواني كرده‌اند. همان‌طور كه مي‌دانيد حيوانات گوناگوني هستند كه چرم‌هاي با كيفيتي را از پوست آن‌ها به دست مي‌آورند. اين امر يعني انواع گوناگوني از چرم براي تهيه كفش چرم مردانه وجود دارد كه اگر شناخت بهتري نسبت به آن‌ها داشته باشيد، مي‌توانيد انتخاب بهتر و مطمئن‌تري را انجام دهيد.

انواع كفش چرم مردانه

  • كفش چرم مردانه آكسفورد

معرفي انواع كفش چرم مردانه يكي از كفش‌هاي كاملاً رسمي مردانه همين كفش‌هاي آكسفورد است. اين مدل از كفش مردانه داراي بندهاي بسيار ظريف و ساده‌اي است و ساختار آن داراي پاشنه‌اي كوتاه مي‌باشد. طراحي اوليه اين كفش‌ها از كشورهاي اسكاتلند و ايرلند گرفته شده است. كفش آكسفورد تنوع گوناگوني در طرح و رنگ دارد و داراي استايلي مي‌باشد كه هر آقايي بايد حداقل يكي از آن را در كمد لباس‌هايش داشته باشد. استفاده از اين نوع كفش چرم مردانه مناسب براي موقعيت‌هاي رسمي و همراه با كت و شلوار مي‌باشد. هر چند كه استفاده از آن در شرايط غيررسمي نيز بلامانع مي‌باشد و جذابيت‌هاي خاص خود را حفظ مي‌كند.

  • كفش چرم مردانه مانك استراپ

طرح اوليه اين نوع از كفش‌هاي مردانه از همان كفش‌هاي آكسفورد گرفته شده است و ساختاري شبيه به آن‌ها دارد. ايده اين كفش‌ها از كشورهاي اروپايي شكل گرفته است و در زماني كوتاه طرفداران زيادي را با خود همراه كرده است. ساختار كفش چرم مردانه مانك استراپ داراي دو لايه سگك‌دار يا بنددار است. اين مدل از كفش‌هاي مردانه به جهت استايل جذابي كه دارد، مورد توجه سلبريتي‌هاي زيادي قرار گرفته است و بسيار مناسب براي ايجاد تغيير در استايل كلاسيك است. از نظر چرمي كه در ساخت نوع كفش به كار رفته است، بهتر است بدانيد كه داراي لطافت و وزن بسيار كمي بوده كه در دو رنگ قهوه‌اي و مشكي موجود است.


"جهت مشاهده انواع كفش هاي مردانه و زنانه چرمي كليك كنيد"


  • كفش چرم مردانه دربي

اين مدل كفش نيز داراي شباهت ظاهري زيادي به كفش‌هاي آكسفورد است، ولي تفاوت اصلي اين دو نوع كفش چرم مردانه با هم در زبانه و يراق‌دوزي آن‌ها مي‌باشد. اين نوع كفش چرم داراي ظاهري با پنجه كشيده است كه رنگ‌هاي متنوعي نيز از آن توليد مي‌شوند. اين سبك كفش را مي‌توانيد با استايل‌هاي كژوال مورد استفاده قرار دهيد. همچنين ساختار كفش مردانه دربي چرم مناسب براي استفاده در يك روز كاري مي‌باشد.

  • كفش چرم مردانه بروژ

احتمالاً با ديدن اين دسته از كفش‌ها، آن را زير مجموعه كفش‌هاي آكسفورد قرار مي‌دهيد. معني اسم اين كفش‌ها تزيين با سوزن‌هاي بزرگ است كه طراحي ظاهر آن‌ها را فوق‌العاده خاص و زيبا مي‌كند. كفش چرم مردانه بروژ را مي‌توانيد هم با شلوارهاي جين و هم با كت و شلوار به زيبايي ست كنيد.

  • كفش چرم مردانه كالج

كفش‌هاي مردانه كالج كه در واقع از نوعي طرح‌هاي سنتي الهام گرفته شده‌اند، بسيار سبك بوده و به جهت جريان هوايي كه در آن‌ها وجود دارد، مناسب براي استفاده در فصول گرم هستند. اين كفش‌ها بسيار ساده هستند و رنگ مشكي آن‌ها براي استفاده در مكان‌هاي رسمي مناسب است. در كل بدون پاشنه و بي‌صدا بودن كفش‌هاي كالج مزيت خاص آن‌ها براي استفاده در مكان‌ها خاص است. كفش كالج را مي‌توانيد با كت و شلوار و همچنين شلواري‌هاي جين و كتان به راحتي ست كنيد. يادتان باشد هر چه جوراب شما در اين كفش‌ها كمتر ديده شود، به رسميت آن‌ها افزوده مي‌شود. اين كفش چرم مردانه معمولاً داراي تسمه يا سگك براي رسمي‌تر كردن ساختار كفش مي‌باشد.

  • كفش چرم مردانه لوفر

از خصوصيات بارز اين كفش مردانه مي‌توان به كوتاه بودن رويه آن و بدون بند بودنش اشاره كرد. اين مدل از كفش‌ها داراي دو قسمت پاييني و بالايي مي‌باشند و هيچ‌گونه لژي ندارند. گاهي اوقات داراي منگوله‌اي از جنس خود چرم بر روي اين كفش‌ها براي زيبايي آويزان مي‌شود. كفش‌هاي لوفر راحتي زيادي دارند و با استايل‌هاي مختلف به راحتي ست مي‌شوند. جذابيت اين‌ها كفش‌ها تا حدي است كه برندهاي معتبر دنيا به طراحي اين كفش‌ها با سگك‌هاي طلاي خاص پرداخته‌اند.

  • بوت چرم مردانه چلسي

بوت‌هاي چلسي حالتي كشساني دارند و بدون بند هستند كه مي‌توان به راحتي آن‌ها را از پا درآورد. اين كفش‌ها در قسمت مچ ساختاري بلند دارند و نوك آن‌ها به صورت گرد مي‌باشد. اين بوت‌هاي چرم با استايل‌هاي رسمي و غيررسمي قابل ست شدن هستند و مناسب براي استفاده در فصول سرد سال مي‌باشند.

  • بوت چرم مردانه بنددار

اين بوت‌ها برخلاف بوت چلسي در قسمت ساق پا بلند هستند و براي راحتي استفاده، بند در ساختار اين كفش‌ها به كار رفته است. اين بوت‌ها در رنگ‌هاي قهوه‌اي، مشكي و شتري بسيار شيك و جذاب به نظر مي‌رسند. براي تهيه اين كفش‌ها از انواع چرم استفاده مي‌شود. شما مي‌توانيد از اين كفش چرم مردانه براي ملاقات‌هاي دوستانه و پاساژ گردي استفاده كنيد.

  • بوت چرم مردانه چوكا

كفش چرم مردانه چوكا نيز در دسته بوت‌ها قرار مي‌گيرد. اين بوت داراي ساق نسبتاً كوتاهي است كه استايل ويژه‌اي را به فرد مي‌بخشد. شما مي‌توانيد از اين بوت با طراحي‌هاي خاص در محافل صميمي و نيمه رسمي به زيبايي استفاده كنيد.

  • كفش چرم مردانه ورزشي

كفش‌هاي ورزشي چرم مردانه مدت‌هاي زيادي است كه در مسابقات و ميادين ورزشي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين مدل كفش چرم مردانه به جهت راحتي و تغييري كه در سبك زندگي فرد ايجاد مي‌كنند، كاربردهاي فراواني در استفاده‌هاي روزمره دارد. تنوع زيادي كه در رنگ و طرح اين كفش‌هاي ورزشي وجود دارد، سبب شده تا به انتخاب اول خيلي از آقايان تبديل شود.

  • صندل چرم مردانه

يكي از كفش‌هاي مردانه‌اي كه در فصول گرم مورد استقبال زيادي قرار مي‌گيرد، صندل چرم مردانه است. اين كفش‌ها علاوه بر خنك بودن و سبكي، مانع از تعريق پا در گرماي تابستان مي‌شوند. مسلم است كه صندل‌هاي مردانه مناسب براي قرارهاي رسمي نيست و بيشتر استفاده روزانه دارد.

كفش چرم مردانه ويژه دامادها

همان‌طور كه مي‌دانيد كفش‌هاي چرم شايسته‌ترين و بهترين انتخاب براي استفاده در موقعيت‌هاي رسمي و مجالس مي‌باشند. قطعاً يكي از دغدغه‌هاي اصلي دامادها بعد از انتخاب كت و شلوار رسمي، انتخاب كفش شيك و مناسب با استايلشان است. هر چند كه اين انتخاب به عواملي همچون رنگ كت و شلوار و زمان مجلس بستگي دارد، ولي هميشه كفش چرم مردانه در اين شرايط مناسب‌ترين استايل را به شما مي‌بخشد.

به طور كلي كفش چرم مردانه آكسفورد پيشنهادي است كه هميشه به دامادها داده مي‌شود. آكسفورد همان كفش بند داري است كه با استايل‌هاي رسمي و كت و شلوار بسيار جذاب خواهد شد. يادتان باشد در استايل دامادي نبايد از اكسسوري‌هاي جيغ و زرق‌وبرق دار استفاده كنيد. پيشنهاد مي‌شود آقايان قدبلند از انتخاب كفش‌هاي نوك تيز خودداري كنند و آقايان كوتاه قد از كفش‌هاي چرم داراي پاشنه مخفي براي بلندتر شدن قدشان بهره ببرند.

روش‌هاي مراقبت از كفش چرم مردانه

تمامي كفش‌هاي چرم به جهت ارزش بالايي كه دارند، نياز به مراقبت و نگهداري اصولي دارند تا بتوانند ساليان سال در كنار شما باشند. براي نگهداري بهتر اين كفش‌ها بهتر است بعد از هر چند بار استفاده تمامي بندها و متعلقات كفش را در بياوريد و با يك دستمال تميز و نمدار به آرامي گرد و غبار را از روي كفش چرم خود برداريد و با واكس مخصوص چرم كفش خود را تميز كنيد. به اين ترتيب عمر و دوام بالايي را به كفش چرم خود هديه داده‌ايد.

كلام آخر

به طور كلي هنگامي كه به مهماني دعوت مي‌شويد، مي‌توانيد از كفش چرم مردانه دربي يا آكسفورد استفاده كنيد. به همين ترتيب مي‌توانيد از كفش‌هاي چرم ورزشي و كفش‌هاي كالج چرم در استايل‌هاي اسپرت استفاده كنيد. بوت‌هاي چرم چلسي و چوكا نيز براي مجالس نيمه رسمي در فصل زمستان مورد استفاده قرار مي‌گيرند و صندل‌هاي چرم مردانه مناسب براي استفاده روزمره در فصول گرم هستند.

ولي در تمام اين انتخاب‌ها بايد جنس چرم اصل را در نظر داشته باشيد تا بتوانيد خريدي درست و اصولي انجام دهيد. فروشگاه شهرصندل چرم با ارائه انواع گوناگون كفش‌هاي مردانه چرم در طرح‌ها و رنگ‌هاي متنوع با بالاترين كيفيت، پذيراي شما آقايان شيك‌پوش خواهد بود.


راهنماي خريد كفش مردانه در انواع مدلهاي مختلف


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.